W związku z planowanym wejściem Polski do strefy euro ruszyła kampania promująca umieszczenie wizerunku żubra na rewersie monety euro. Akcję koordynuje Fundacja Zielone Płuca Polski wraz z Gazetą Wyborczą. Honorowym patronatem objęli ją m.in. wojewoda podlaski, marszałek województwa i dyrektor Białowieskiego Parku Narodowego.
Przed żubrem kolejne trudne zadanie gdyż do walki o zaistnienie na rewersie narodowej monety euro będzie musiał stanąć w szranki z groźnymi konkurentami. Prawdopodobnie będą nimi Syrenka Warszawska, jeden z tatrzańskich szczytów lub któryś ze sławnych mieszkańców Krakowa. Konkurencja zapewne będzie ciężka gdyż jeszcze nie wszystkie miasta ujawniły swoje projekty. Trzymamy kciuki za żubra i namawiamy wszystkich zainteresowanych umieszczeniem jego wizerunku na euro o wspieranie tej inicjatywy.
Więcej informacji na stronach Gazety Wyborczej i Fundacji Zielone Płuca Polski.
Młoda żubrzyca
fot. Tomasz Kamiński